Az egészséges táplálkozás, a fogyókúra és a nyaralás

2020.08.17
Mindig is az arany közép út elvét vallottam, nem szeretem a szélsőségeket és ezt tartom a táplálkozás terén is a legkifizetődőbbnek!

Eszerint, ha napjaink során 80-90%-ban egészségesen eszünk, egy kis bűnözés nem árthat, illetve könnyebben kompenzálható. Ilyen 'bűnözéseket' a nyaralás biztosan tartogat, de pici odafigyeléssel nem okozunk 'maradandó károkat'.

Mire és hogyan tudunk figyelni:

-Reggeli:

Ha hotelban töltjük a pihenésünket, a svédasztalos reggeli ellátás kiváló lehetőség egy egészséges tányér összeállításához! Legyen rajta tojás (bármilyen formában, főtt tojás, rántotta, tükör tojás), lehet sonka, kevés sajt és sok zöldség. 🥚🍳🧀🍅🥒🌶🥬🥕

Mellé válasszunk teljes kiőrlésű vagy sok magvas pékárut. 🥖🥐

Ha nem fogyókúrázunk sült bacont vagy mini kolbászt is ehetünk. 🥓

Manapság már rengeteg friss gyümölcsöt is szoktak kínálni, pár falat édes íz biztosan jól esik desszertnek!🍉🍇🍊🍌🍍🍎🍓😉

Ha apartmanban foglaltunk szállást még egyszerűbb a dolgunk, én többnyire akár otthonról is viszek müzli hozzávalókat, amit szuper gyorsan összekeverek egy kis gyümölccsel és kész is! 🥣🍇🍌🥥🍓

-Ebéd:

Nincs is jobb egy strandon elfogyasztott ebédnél, na de mit együnk? Én a gyros tálakat és a hekket részesítem előnyben, hús+zöldség+kevés köret. Többnyire sült krumplit szoktam kérni, attól később éhezem meg, de a legtöbb helyen rizzsel is kérhető (fogyókúrázóknak ezt ajánlom). A hekjet pedig kovi ubival vagy uborka salátával (illetve bármilyen savanyúsággal, salátával). Sok helyen kapható grill/natúr csirkemell is, ez is remek választás. 🦃🐤🍠🥙🥒🥦🥬🥑🍆

Külföldön szeret az ember kipróbálni új ízeket, például a tengeri herkentyűk, mángoldos köretek, helyi gyümölcsök, ne csupa olajban sült ételt válasszunk és nem lesz gond! 🐋🐙🐚🦂

-Vacsora:

Akárhol is fogyasztunk én itt ragaszkodom a zöldség+hús kombóhoz! Utolsó nyaralós vacsoránkhoz például grilleztünk, az egyik legszuperebb program, amihez különböző saláta variációkat 'dobtunk' össze.

-Nassolás, tízórai, uzsonna:

Általában egy fagyi lecsúszik, de ha sétáló kehelyben kérjük, 'megússzuk' a tölcsér fölös kalóriáit. Vagy vihetünk a strandra mogyorót, magokat magunkkal, illetve sok helyen gyümölcs poharakat is árulnak már.

Sétáljunk sokat, ússzunk, ha van lehetőség és kedvünk sportoljunk, élvezzük a pihenést és biztosan nem lesz lelkiismeret furdalásunk! 🏃‍♂️🏄‍♂️🏊‍♂️🚴‍♀️🧘‍♀️

Ne essünk abba a hibába, hogy ha valamennyit bűnöztünk, akkor már úgyis mindegy és mindent megengedünk magunknak! Hiszen amit nem eszünk meg, attól tuti nem fogunk hízni, sok kicsi sokra megy, minden elkerült fölös kalória számít!!!